Vælg en side

Instagram ads & awork

Over 500 millioner besøger Instagram hver eneste dag og 90% af alle Instagram brugere følger en virksomhed på Instagram. Ud fra disse tal synes AWORK at der kan laves en simpel konklusion om Instagram: din målgruppe har helt sikkert en Instagram profil.

 

Der kommer flere brugere til Instagram hver dag og derfor er Instagram oplagt som et digitalt butiksvindue, hvor du har mulighed for at inspirere dine kunder med lækre billeder og videoer fra din virksomhed. Instagram er også oplagt til at gøre nye kunder opmærksomme på dit brand.

 

Instagram har mange muligheder hvor du både kan vise et glimt fra hverdagen i en video eller præsentere de nyeste varer med billeder. Besøgende på Instagram har mange forskellige interesser og derfor er der helt sikkert også mange besøgende som ønsker at følge din virksomhed.

 

Hos AWORK ved vi at det ikke er et spørgsmål om du skal anvende online markedsføring, men et spørgsmål om hvordan du er til stede online. Nærmest alle salg starter online og derfor er det vigtigt at gøre nuværende og potentielle kunder opmærksomme på det du kan tilbyde.

 

Instagram er en platform som hele tiden bliver udviklet og forbedret. Forbedringerne skal gøre at besøgende altid får en god oplevelse og altid har lyst til at besøge Instagram igen. Dette kommer også annoncører tilgode, fordi annoncemulighederne bliver flere og bedre. 

 

Har du spørgsmål er du mere end velkommen til at kontakte AWORK. Vi er eksperter i online markedsføring og Instagram. Herunder kan du blive meget klogere på hvordan Instagram Ads kan give dig værdi. Har du spørgsmål til Instagram Ads er du velkommen til at kontakte AWORK.

Hvilke fordele er der med Instagram Ads?

 

Hvorfor skal AWORK hjælpe dig med Instagram Ads?

Hos AWORK laver vi online markedsføring og kun online markedsføring. Vi har eksperter som er eksperter indenfor hver deres område. Vores Instagram eksperter ved alt om Instagram og gør meget ud af at søge ny viden, tage kurser og vidensdele med hinanden. Kort sagt, så gør vi alt for at vide alt om Instagram. Når der er nye funktioner eller nye teknikker som kan gøre din Instagram Ads endnu bedre, så ved vi alt om dette og sørger for at dine Instagram Ads er optimerede og justerede for at nå dine mål, uanset om det er at øge salget, flere tilmeldinger eller noget andet.

 

Hvor mange bruger Instagram?

I marts 2017 var der omkring 250.000 danske profiler på Instagram, i 2019 havde 42% af alle danskere en profil på Instagram og dette tal er stadig stigende. Dertil viser tal fra Instagram at 90% af Instagram brugere følger en virksomhed på Instagram. Derfor er vi hos AWORK enige med Instagram når de siger “Fortæl historien om dit brand på din måde med instagram“. På Instagram har du mange muligheder med annoncering og med så mange brugere der følger virksomheder er der helt sikkert også interesse for din virksomhed.

 

Hvilken værdi får jeg med Instagram Ads?

På Instagram har du mulighed for at vise dine annoncer i Instagram historier, nyheder og udforsk. På Instagram betales der for hver gang annoncerne bliver viste på de forskellige placeringer. Dette betyder at dine annoncer kan blive vist for folk der ingen interesse har for din virksomhed. Derfor er det vigtigt at du får kompetent vejledning, som kan sikre at du kun betaler for relevante visninger. Hos AWORK ved vi hvordan vi knytter den helt rigtige målgruppe til dine annoncer og hvordan vi sikrer den højeste gevinst for dine annoncer på Instagram.

 

Hvilke annoncemuligheder er der med Instagram Ads?

 

Hvilket indhold skal jeg bruge på Instagram?

Inden du beslutter dig for hvilket indhold du ønsker at bruge på Instagram, skal du overveje hvilken historie du ønsker at fortælle og hvordan du ønsker at fortælle din historie på instagram. Hvordan du fortæller din historie på Instagram kan nemlig have betydning for hvordan dine nuværende og nye kunder opfatter din virksomhed. Med Instagram har du mange muligheder når du udvikle indhold som repræsenterer din virksomhed. Instagram Ads kan både være et enkelt billede, flere billeder, video og billeder og videoer sat sammen.

 

Hvordan virker videoer på Instagram?

Ind imellem er et billede ikke nok til at forklare et budskab, og så er det oplagt at anvende video. Video kan være gode til fortælle dit budskab og du behøver ikke at være professionel for at filme gode videoer. Du kan nemlig lave en fin video med din telefon. Når du filmer er det vigtigt at have et klart og tydeligt budskab, som er let at forstå af alle. Dertil er det vigtigt at bruge godt lys. Godt lys er med til at give en god kvalitet. Er du i tvivl om hvordan du skal fortælle virksomhedens historie på Instagram, så rådgiver vi dig gerne hos AWORK.

 

Hvordan virker billeder på instagram?

Til dine Instagram Ads kan du bruge et enkelt billede eller flere billeder. Til alle billeder kan der knyttes tekster og et link til den side du ønsker at sende Instagram trafikken til. Dem der klikker på annoncen kan eksempelvis sendes til din Instagram profil, eller til din hjemmeside. Et enkelt billede kan eksempelvis bruges til at vise et glimt af hverdagen i virksomheden eller at vise et billede af en ny vare eller service. Flere billeder er oplagt at bruge hvis du har en ny produktserie du ønsker at vise eller har et budskab, som kræver flere billeder.

 

Hvem kontakter virksomheder igennem Instagram?

 

Hvor mange ønsker at følge en virksomhed på Instagram?

Helt nøjagtigt så er der 90% af alle Instagram brugere, som følger en virksomhed på Instagram. Ud af de 500 millioner som besøger Instagram hver dag, giver de 90% mange der ønsker at opdage og blive inspirerede af en virksomhed. Med så mange aktive brugere hver dag, findes der helt sikkert også en større målgruppe som har interesse i de produkter og services du kan tilbyde. Med instagram Ads har du både mulighed for at skabe en endnu bedre relation til nuværende kunder og gøre nye kunder opmærksomme på din virksomhed.

 

Hvilke virksomheder er populære på Instagram?

Forbrugerundersøgelser foretaget af Instagram fokuserer blandt andet på hvilke produkter, services og virksomheder folk ønsker at blive inspirerede af på Instagram. Kort fortalt er der ingen brancher som er populærere end andre. Spørger man forældre har de interesse for produkter der kan bruges som forældre, spørger man folk med interesse for sport, så er det virksomheder med sports udstyr og så videre. Med en så bred skare af besøgende i alle aldre og med alverdens interesser, er der interesse for alle slags virksomheder på Instagram.

 

Hvilke målgrupper kan man vælge på Instagram?

Med lokation er det muligt at vælge en målgruppe på en bestemt lokation såsom byer og lande. Demografi gør det muligt at indsnævre målgruppen efter køn, alder osv. Det er også muligt at vælge folk med specifikke interesser. Adfærd er både adfærd på og udenfor Instagram. Brugerdefinerede målgrupper er dine eksisterende kunder som kan findes ud fra e-mail adresser eller telefonnumre. Kopimålgrupper er kunder som minder om dine bedste kunder. Med automatiske målgrupper er det muligt at få Instagram til at vælge en målgruppe.

 

Hvilken målgruppe vil AWORK anbefale?

Når AWORK vælger en målgruppe til dine Instagram Ads, skal denne målgruppe repræsentere de mennesker som er mest tilbøjelige til at købe dine produkter og services. Instagram har 7 indstillinger for målgrupper, hvor indstillingerne også kan kombineres. Som før nævnt betales der for visninger og derfor er det oplagt at vælge en specifik målgruppe. En specifik målgruppe kan eksempelvis være kvinder i alderen 18 – 35 år fra København, som har interesse for madlavning. Hos AWORK bliver hver målgruppe altid sammensat ud fra den givne virksomhed.

 

Hvad nu hvis jeg sælger forskellige produkter til forskellige kunder?

 

Hvordan oprettes Instagram Ads?

Instagram Ads tager altid udgangspunkt i din forretning og dine produkter og services. En virksomhed kan eksempelvis sælge ansigtscreme til kvinder, hvor de har en serie, som er velegnet til kvinder over 50 år og en anden serie som er velegnet til teenagerhud. For at skabe interesse for de to forskellige cremer, oprettes to forskellige kampagner, med forskellige billeder, tekster og målgrupper. Med Instagram Ads er det muligt at oprette forskellige annoncer, som øger interessen hos forskellige kundegrupper.

 

Hvor længe kører Instagram Ads kampagner?

Lige før har du lært at der kan oprettes forskellige Instagram Ads, som vises for forskellige målgrupper. De forskellige annoncer bliver opdelt i annoncekampagner. Hver kampagne opsættes efter ønske om hvor længe den skal køre, hvem den skal vises for osv. Det vil sige at hvis du eksempelvis har en kampagne som giver kunderne 20% i en uge og en anden kampagne som viser forårsnyheder, så kan disse kampagner køre samtidig, hvor den ene stopper efter en uge og den anden fortsætter i det ønskede tidsinterval. AWORK sikrer at dine kampagner følger virksomhedens aktivitet.

 

Hvor længe bruges  Instagram Ads?

 

Hvor længe er det optimalt at køre Instagram Ads kampagner?

Når AWORK hjælper virksomheder med Instagram Ads, tager vi udgangspunkt i jeres markedsføringsplan, hvis der er en plan for jeres marketing aktiviteter. På den måde kan Instagram Ads hjælpe med at styrke salget når der også køres kampagner i TV eller lignenede. For de fleste virksomheder vil der være kampagner som kører i korte tidsintervaller og kampagner som kører i længere tid. Korte kampagner kan eksempelvis være tilbud, nyheder, begivenheder osv. Kampagner over længere tid vil som regel være kampagner som styrker virksomhedens brand.

 

Hvor længe anbefaler AWORK at bruge Instagram Ads?

Hos AWORK ved vi at der ikke er et spørgsmål om du skal benytte online markedsføring, men et spørgsmål om hvilke online kanaler du skal benytte. Langt de fleste køb starter på internettet hvor køberen får interesse for et produkt og finder informationer om selve produktet og hvor det kan handles. Det handler derfor om at vise dine produkter og services til kunderne, når de ønsker at handle. Hos AWORK tager vi udgangspunkt i hver enkelt kunde og laver en plan for hvor længe det er optimalt for dig, at være til stede på Instagram.

 

Hvad gør andre virksomheder?

Hos AWORK tager vi udgangspunkt i hver enkelt kunde og laver en plan for hvordan vi når deres mål. Formålet med en hver online markedsføring er at øge indtjeningen og der kan være forskellige veje til at nå dette mål. For nogle kunder er Instagram Ads oplagt fordi målgruppen primært bruger Instagram, hvor der for andre virksomheder er optimalt at anvende Instagram Ads sammen med eksempelvis Google Ads. Alle virksomheder er forskellige med dertilhørende forskellige målgrupper og derfor er det vigtigt med en individuel og profitabel online markedsføringsplan.

 

Hvordan er relationen mellem kunder og AWORK

 

Hvordan kommunikerer vi sammen?

I starten af forløbet er det vigtigt at vi har en god dialog omkring hvilke mål vi skal nå med jeres Instagram Ads, hvordan vi skal opbygge jeres kampagner og meget mere. For at nå målet er det nemlig vigtigt at vi taler ‘samme sprog’. Efterfølgende vil AWORK kontakte dig og din virksomhed såfremt der er spørgsmål og for at vise resultater. Hos AWORK er vi til rådighed alle hverdage, på telefon, mail og chat, såfremt du har spørgsmål eller kommentarer. For os er det vigtigt at du ved præcist hvordan det går med dine annoncer og derfor værdsætter vi en god dialog.

 

Hvad skal jeg vide om Instagram Ads?

AWORK er eksperter i online markedsføring. Når du henvender dig til os, er vi eksperter i Instagram Ads, sådan at du har tid og overskud til at være ekspert i din forretning. AWORK vejleder dig, sådan at du har ro i maven og kan overlade din online markedsføring til os. Du behøver ikke at vide noget om Instagram Ads, fordi vi fortæller dig hvordan Instagram Ads fungerer, hvordan dine nuværende og potentielle kunder kommer til at se dine annoncer og hvilke resultater du kan forvente. Har du spørgsmål til Instagram Ads, står vi klare til at besvare dine spørgsmål.

 

Hvordan ser jeg resultaterne for min Instagram Ads?

Når der investeres i online markedsføring er noget af de vigtigste resultaterne. AWORK har udviklet AWORK Insight, som viser alle resultater fra online markedsføring samlet et sted. Når man ser på resultaterne fra online markedsføring kan det være svært at vide hvilke resultater egentlig er de rigtige at se på. Dertil kan det også være svært at forstå hvad alle tallene indikerer. Derfor har AWORK udviklet et simpelt værktøj som er let at bruge og forstå. Med AWORK Insight kan du altid se dine resultater med ét klik. Det er også let at vise resultaterne for andre i virksomheden.

 

Hvad er populærest når danske brugere besøger Instagram?

Instagram laver løbende undersøgelser i forskellige lande der viser hvad Instagram besøgende foretrækker og hvordan de bruger deres tid på Instagram. Der er også lavet flere undersøgelser blandt danske brugere, som giver annoncører på Instagram, et indblik i hvad danske instagrammere bliver inspirerede af. Dette er blot et udpluk af undersøgelserne. Læg mærke til at der er lavet en undersøgelse som udelukkende baseres på forældre. Dette fortæller hvor mange bruger Instagram og hvor mange forskellige interesser kan tilfredsstilles på Instagram. Et udpluk af statistikkerne:

 

  • Top 3 interesser hos forældre på Instagram er forældrerollen, mad og rejser.
  • Danskere synes at det mest interessante indhold på Instagram er historier.
  • Blandt forældre er Instagram og Facebook de mest brugte kanaler til at opdage og handle produkter.

 

Hvordan ser Instagram ud i tal?

Instagram brugere besøger Instagram for at blive inspirerede og opdage nye interesser. Inspiration og nye interesser omfatter venner, familie og ikke mindst virksomheder. Instagram har lavet diverse undersøgelser, som bekræfter at besøgende ønsker at blive inspirerede af virksomheder. Her kan du se et udpluk af resultaterne:

 

Hvor mange ønsker at opdage nye virksomheder og produkter på Instagram?

  • 60% af Instagram brugere udtaler at de opdager nye produkter når de besøger Instagram.
  • Over 200 millioner brugere besøger mindst en virksomhedsprofil om dagen.
  • 1/3 del af de mest sete videoer på Instagram er videoer fra virksomheder.
  • Instagram er den næst populæreste platform efterfulgt af Facebook.

 

Hvor mange besøger Instagram?

  • Målinger viser at over 1 milliard mennesker besøger Instagram hver måned.
  • 90% af alle Instagram brugere følger en virksomhed på Instagram.
  • Hver dag bruger over 500 millioner Instagram brugere Instagram historier.
  • Instagram besøgende er vilde med videoer og har øget deres tid brugt på at se videoer med 80%.

 

 

 

vil du øge kundestrømmen med instagram ads?

du er kommet det rigtige sted!

Synes du det var spændende at læse om Instagram Ads og ønsker at høre mere om hvordan AWORK kan hjælpe dig med at, øge salget igennem Instagram Ads? Så skal du blot udfylde formularen på denne side og så kontakter vi dig hurtigst muligt. Du udfylder blot navn, email adresse og skriver nogle få linjer om din virksomhed. Det er altid uforpligtende at henvende dig til AWORK. Vi tager gerne en kop kaffe med dig, hvor vi kan høre mere om dig og din virksomhed. Dertil fortæller vi selvfølgelig også gerne om hvad vi kan tilbyde og hvordan vi arbejder. Det eneste du skal tage stilling til er om du ønsker at komme forbi vores kontor, eller om vi skal komme forbi dig. I en travl dag kan det være rart at vi kommer forbi dig, sådan at du ikke skal sætte for meget tid af din dag. Har du lyst til at se hvor og hvordan vi arbejder inde på kontoret, har vi altid kaffe på kanden.

 

Hos AWORK starter altid med et indledende møde hvor vi kan tale om forventninger, ønsker og krav, samtidig med at vi kan fortælle mere om Instagram Ads. Hos AWORK har vi eksperter, som udelukkende arbejder med Instagram Ads. Vores eksperter sætter dig ind i hvordan Instagram Ads fungerer, sådan at du ved præcist hvad du kan forvente af resultater. Dertil ønsker vi at høre meget mere om dig for at udvikle Instagram Ads, som afspejler din virksomhed, fortæller dine budskaber og er i tråd med din øvrige markedsføring. Hos AWORK sætter vi pris på god dialog fra første dag, fordi vi mener at dette sikrer de bedste resultater. Under hele forløbet er du altid velkommen til at kontakte AWORK for at høre nærmere om dine resultater, stille spørgsmål eller noget helt tredje. Har du allerede spørgsmål, svarer vi også gerne på disse.