Vælg en side

awork og facebook ads

Hos AWORK er vi glade for vores samarbejde med Facebook. Facebook er det største sociale medie med over to milliarder individuelle besøg hver måned. Det betyder at din målgruppe helt sikkert har en profil på Facebook uanset hvilke produkter og services du tilbyder dine kunder.

Med Facebook Ads kan du inspirere nuværende- og nye kunder med videoer og billeder, som viser dine produkter, nyheder, et glimt af hverdagen, eller noget helt andet, som er relevant for dig at dele med nuværende og kommende kunder.

Hos AWORK er vi eksperter i Facebook Ads, som betyder at vi kan hjælpe dig med at øge dit salg, skabe flere bookinger, sprede budskaber eller noget helt andet som giver dig værdi.

Som kunde hos AWORK sætter vi pris på en god relation til dig som kunde, fordi dette sikrer annoncer som giver dig værdi. Hos AWORK tager vi os af alt det tekniske og praktiske sådan at du kan koncentrere dig om forretningen.

Hvilke fordele er der med Facebook Ads?

 

Hvor mange bruger Facebook?

Facebook er den hjemmeside som er mest besøgt på hele ‘world wide web’. Hver dag logger tusindvis af brugere på deres Facebook konto og hver dag kommer nye brugere til. Uanset hvilken virksomhed du har, så findes din målgruppe på Facebook. Som Facebook selv udtaler: “Få kontakt til alle de personer, der vil elske din virksomhed“. Dette er blot én af fordelene med Facebook. Her kan du læse om fordele og hvordan AWORK udarbejder Facebook Ads.

 

Hvilken værdi får jeg ud af Facebook Ads?

På Facebook betales der hver gang din annonce vises. Det betyder at hvis en bruger bladrer direkte fordi din annonce uden at vise interesse, bliver dette også registreret som en visning, selv om dette ikke giver din virksomhed nogen værdi. Dette betyder at der skal vælges en præcis målgruppe, for at sikre at du kun betaler for relevante visninger. Herunder kan du læse mere om hvordan AWORK sikrer værdi for dit Facebook budget.

 

 

Hvem kontakter virksomheder igennem Facebook?

 

Hvor mange ønsker at følge en virksomhed på Facebook?

Langt de fleste bruger Facebook til at blive inspirerede og underholdt, når der er en pause i hverdagen. Facebook har mange funktioner hvor brugerne kan dele tanker, billeder, kommunikere med hinanden og meget mere. Facebook er ikke kun kattevideoer og feriebilleder. Tal fra Facebook viser nemlig at der er 1,6 milliarder mennesker, der har kontakt til en virksomhed igennem Facebook.

 

Hvilke virksomheder er populære på Facebook?

Facebook er, som før nævnt, en kæmpe social platform, hvor milliarder af brugere dagligt kommunikerer med virksomheder. Når der samles så mange mennesker et sted, vil de selvfølgelig have mange forskellige interesser og bruge Facebook individuelt. Derfor er det helt sikkert at uanset om du er et botilbud, plastikkirurg, eller noget helt tredje, så findes der en målgruppe som finder dig interessant på Facebook.

 

Hvordan finder AWORK min målgruppe på Facebook?

Når AWORK udvikler Facebook Ads for dig, har vi tre muligheder til valg af målgruppe til Facebook Ads, hhv. kernemålgruppe, brugerdefineret målgruppe og kopimålgruppe. Kernemålgruppe betyder at vi vælger en målgruppe ud fra aldersgruppe, bopæl, interesser osv. Brugerdefineret målgruppe er en målgruppe, som før har vist interesse for din virksomhed, hvor kopimålgruppe er Facebook brugere, som har samme interesser som dine kernekunder.

 

Hvem ser mine Facebook Ads?

 

Hvordan kan Facebook vælge en specifik målgruppe?

For at kunne vælge lige den målgruppe som passer til din virksomhed, har Facebook bygget sit eget datasystem, som indhenter viden om alle som har en profil på Facebook. Denne viden favner bredt og er blandt andet demografi og interesser. Hver bruger noterer eksempelvis hvilket køn de er, hvornår de har fødselsdag, hvor de kommer fra og følger diverse sider og virkosmheder, som gør det let for Facebook, at vide hvilke personer har interesse for din virksomhed.

 

Hvad nu hvis jeg ønsker forskellige målgrupper?

De fleste virksomheder sælger forskellige produkter eller services, som kan henvende sig til forskellige målgrupper. Eksempelvis kan en virksomhed tilbyde to forskellige pakkerejser hhv. en 3 måneders oplevelsestur til sydamerika til unge i alderen 19 – 25 år og en 14 dages luksus rejse til Kreta for pensionister. Til disse to vidt forskellige målgrupper, har AWORK mulighed for at vælge to forskellige målgrupper, sådan at annoncerne bliver vist til relevante personer.

 

Er det muligt at køre kampagner til forskellige målgrupper samtidig?

Når AWORK udvikler Facebook Ads for din virksomhed, planlægger vi hvornår de forskellige kampagner skal køre og hvilke målgrupper de skal vises for. Med Facebook Ads er det muligt at køre forskellige kampagner, til forskellige målgrupper og i forskellige tidsintervaller. Dette betyder at AWORK planlægger dine kampagner efter dine ønsker. Har du eksempelvis en 20% kampagne i en uge og en produktkampagne, som skal køre hele tiden, er dette muligt.

 

Hvilket indhold er oplagt til Facebook Ads?

 

Hvilke muligheder er der med Facebook Ads?

Facebook Ads har mange muligheder med indhold, sådan at der altid er en mulighed for dig uanset hvilken type virksomhed du har. Det som er vigtigt med indhold er at det repræsenterer din virksomhed og at det er interessant for din målgruppe. Facebook Ads kan både være et enkelt billede eller billeder og video, hvor der kan knyttes tekst til begge formater. Herunder kan du blive klogere på indhold til Facebook Ads.

 

Hvordan bruges billeder med Facebook Ads?

Med Facebook Ads kan du vise et enkelt billede eller flere billeder, forskellige steder på facebook. Der mfindes mange muligheder, uanset hvordan dit budget ser ud. Med et enkelt billede kan du vise et glimt af hverdagen eller en nyhed. Med karrusel annoncer kan du vise flere billeder i en annonce, dette kan eksempelvis være de nyeste produkter, et produkt i forskellige farver og meget mere. Dine billeder kan både vises i brugernes feed, i story og i messenger.

 

Hvordan bruges video til Facebook Ads?

Uanset om du aldrig har lavet video før, eller optager professionelle videoer så kan dine videoer opsættes rigtigt på Facebook og bare rolig AWORK skal nok guide dig til hvordan du laver en god kundeoplevelse med video. Med Facebook er det muligt at vise dine videoer i Instream hvor folk ser videoer, i brugernes feed hvor de bliver inspirerede eller i story hvor du inviterer kunderne indenfor i virksomhedens hverdag. Til sidst kan du kombinere billeder og videoer, men bare rolig vi skal nok guide dig til det bedste valg.

 

Hvor længe kører en Facebook Ads kampagne?

 

Hvordan tilpasses Facebook Ads til min markedsføringsplan?

Hos AWORK laver vi skræddersyet markedsføring og det gør sig også gældende når vi udarbejder Facebook Ads.  Din Facebook Ads kampagne skal nemlig følge din markedsføringsplan. Annoncerne skal repræsentere din virksomhed og dine aktiviteter. Når du eksempelvis lancerer nye produkter eller holder udsalg, kan dine Facebook Ads øge salget og hele tiden følge udviklingen i virksomheden.

 

Hvor længe er det optimalt at bruge Facebook Ads?

Facebook Ads kan både køre i korte tidsintervaller hvor der vælges en start og slutdato og de kan også sættes til at køre i ubestem tid. I de første uger begynder der at danne sig et mønster hvor det er muligt at opsætte statistikker og se hvilket indhold kunderne bedst kan lide og hvornår dine annoncer performer bedst. Denne data bruges til at udvikle dine fremtidige annoncer. Dine annoncer vil derfor blive bedre i takt med at vi lærer og optimerer dine annoncer.

 

Hvad længe kører andre virksomheder Facebook Ads?

Som du nok havde regnet med, så er det meget forskelligt hvor længe hver enkelt virksomhed bruger Facebook Ads. Der er klart en fordel at anvende Facebook Ads i længere tid, fordi jo længere annoncerne bruges jo bedre resultater giver de, fordi data gør det muligt at justere og optimere. Med Facebook Ads er det muligt at kommunikere med forskelligt indhold og skabe en relation til flere og flere kunder over tid.

 

 

Hvordan gør jeg når jeg ønsker nye annoncer?

 

Hvordan kommunikerer AWORK?

Hos AWORK værdsætter vi en tæt relation til vores kunder. Vi tror på, at vi sammen når de bedste resultater igennem dialog, så det er klart hvad målsætningen for Facebook Ads er. Sammen laver vi en plan for hvornår og hvor længe indholdet skal køre. Kommer der en ny kampagne, eller anden aktivitet opdaterer vi planen, sådan at den passer til aktiviteten i din virksomhed. AWORK har åbent alle hverdage, så du har altid mulighed for at komme i kontakt med os.

 

Hvorfor er det vigtigt med en god relation?

I starten er det vigtigt med en god dialog som sikrer at AWORK har den information vi har behov for, for at sikrer at vi udvikler profitable annoncer fra dag 1. Hertil giver vi gode råd og fortæller om hvordan forløbet kommer til at køre. Løbende har AWORK det store overblik over annoncerne og kontakter dig når vi har spørgsmål, for at vise dig resultater osv. Dette sikrer at du har fuldt overblik over annoncerne, men kan koncentrere dig om forretning.

 

Hvornår kontakter AWORK mig?

Facebook er en digital platform, som påvirkes af trends i samfundet. Hos AWORK er det vores opgave at følge disse trends og sikre at dine Facebook Ads altid er værdiskabende for dig. Derfor følger vi hele tiden trends ved at tage kurser og søge den nyeste viden. Opdager vi nye funktioner eller ændringer i brugeradfærd, som gør det oplagt at opdatere dine annoncer eller tilrette dem, kontakter AWORK dig med det samme.

 

Hvad er det vigtigste resultat fra Facebook Ads?

 

Hvad skal målet være?

Sammen finder vi frem til om annoncerne skal skabe mere salg, øge kendskabet til dit brand, få flere at tilmelde sig en aktivitet, eller noget helt andet. For at måle om det vi ønsker bliver opnået, knytter vi et link på alle annoncer, som kan fortælle hver gang nuværende eller nye kunder køber, tilmelder sig, eller noget helt tredje. Et øget salg kan mærkes uden at tal og grafer fortæller dette, men Facebook kan meget mere.

 

Hvad får jeg for mine investerede kroner?

Med Facebook Ads er det muligt at se præcist hvornår annoncerne performer bedst. Google Ads kan både fortælle hvilke tidspunkter og hvilke dage annoncerne giver mest værdi, samt hvilke målgrupper interagerer med vores annoncer. Denne data kan fortælle hvordan kampagnerne skal planlægges fremadrettet og om der er en målgruppe, der skal satser mere på end en anden.

 

Hvordan ser jeg resultaterne?

Hos AWORK ved vi hvor vigtigt det er for dig som kunde, at vide hvor meget værdi du får for hver investeret krone. Derfor har vi udviklet AWORK Insight, som viser alle resultater fra online markedsføring og Facebook Ads. Resultater kan være sværte at forstå og derfor har vi opsat AWORK Insight sådan at du med ét klik kan se alle resultater, forståeligt og overskueligt. Resultaterne bliver løbende opdateret, sådan at du hele tiden har et overblik.

 

Hvordan ser Facebook ud i tal?

Facebook ønsker hele tiden at give brugerne en bedre oplevelse, når de besøger Facebook. Derfor har Facebook lavet undersøgelser af hvordan brugere anvender facebook rundt om i verden. Herunder kan du læse om nogle at de spændende opdagelser Facebook har opdaget om hvordan facebook brugere opfatter, opdager og bruger virksomheder på facebook:

 

Hvordan øger Facebook relationen mellem kunder og butikker?

 

  • 2,5 milliarder mennesker bruger Facebook til at holde kontakt og venner og familie og til at stifte kendskab til virksomheder de synes er spændende.
  • 2 milliarder mennesker kan opdage din virksomhed hvis du har en virksomhedsprofil på Facebook. Brug din Facebook side, som et online butiksvindue.
  • 2/3 af Facebook brugere fortæller i en undersøgelse, at de besøger Facebook profiler hos lokale virksomheder i minimum en gang om ugen.

 

Hvordan kan Facebook øge salget hos en lokal butik?

 

  • I gennemsnit bruger hver person 40-55% af deres indkomst på at handle varer og services hos lokale forhandlere, fortæller en undersøgelse foretaget af Facebook.
  • Hvorfor bruge Facebook Ads til at annoncere lokalt? 87% siger at det er let at returnere varer, det er let at se varerne inden handlen og man oplever en personlig købsoplevelse i lokalområdet.
  • 85% af Facebook brugere vil gerne i kontakt med lokale butikker, fordi butikkerne ligger tæt på, man behøver ikke at vente på fragt og hjælp og gode råd er lige omkring hjørnet.
  • 66% bruger Facebook på mobilen til at komme i kontakt med lokale butikker, både når de er hjemme og når de besøger et nyt område.

 

Hvordan kan historier på Facebook øge relationen mellem kunder og virksomheder?

 

  • 73% af personer i USA siger at historier på Facebook giver dem mulighed for at opleve nye ting udenfor deres hverdag. Dette er i USA, men mon ikke der er danskere der oplever det samme.
  • 65% af personer i USA fortæller at historier på Facebook gør at de føler sig tættere på venner og virksomheder de interesserer sig for.
  • 62% af personer i USA ønsker at bruge historier på Facebook endnu mere. Generelt holder folk deres telefon lodret 90% af tiden og historier på Facebook er optimeret til at give en god oplevelse når telefonen holdes lodret.

 

Hvad mere kan Facebook historier?

  • Mulighederne for historier på Facebook er blandt andet på selve Facebook og i messenger og over 500. milliarder mennesker bruger hver dag historier.
  • I følge Facebook er der allerede mange virksomheder der anvender historer til at inspirere deres kunder. For at være helt præcis bruger 4 millioner annoncører historier hver måned, som led i deres markedsføring. 
  • På tværs af Facbooks familie som blandt andet tæller Facebook og Instagram, deles over 1 milliard historier hver eneste dag. 

Hvordan kan Facebook ads øge dit salg?

 

Vi sætter gerne tid af til kaffe med dig

Hos AWORK værdsætter vi en god relation til dig som kunde, for at sikre at vi udvikler profitable annoncer til dig. Der findes mange forskellige annonceformater og Facebook er blot en af mange muligheder. Hos AWORK har vi altid tid til en uforpligtende snak om Facebook Ads er det rigtige valg for dig og i givet fald, hvordan vi kan hjælpe dig igang med Facebook Ads. Hvis Facebook Ads er den rigtige kommunikationskanal til dig, så ønsker vi at vide alt om dine produkter og services, for at vejlede dig bedst muligt. Vi inviterer gerne til en kop kaffe på kontoret, hvor vi kan fortælle mere og høre mere om dig. Passer det bedre for dig at vi mødes på din foretrukne lokation, så er dette selvfølgelig også en mulighed.

 

Hvad skal jeg vide inden opsætningen af Facebook Ads?

Når du lader AWORK stå for dine Facebook Ads, står vi for det tekniske og praktiske. Kort sagt så står vi for alt, sådan at du kan koncentrere dig om forretningen. Når vi har behov for informationer fra dig, hører du fra os. I starten sørger vi for at din Facebook konto snakker sammen med din hjemmeside og at der udvikles annoncer som er i tråd med din hjemmeside. Vi tager os af alt som er relateret til dine Facebook Ads, fordi hos AWORK er vi eksperter på Facebook Ads, sådan at du kan være ekspert i din forretning.

 

Hvornår kan jeg se resultater?

Hos AWORK har vi udviklet programmet AWORK Insight, som gør at du hele tiden har resultaterne fra dine Facebook Ads med ét klik. Vi har gjort programmet enkelt og tydeligt, sådan at du kun ser det der er vigtigt og let forstår resultaterne og kan vise resultaterne til andre i virksomheden. Hos AWORK ved vi at det er vigtigt at du hele tiden kan se hvilke resultater du får for hver investeret krone og derfor kan du tilgå AWORK Insight dag og nat. Har du spørgsmål eller kommentarer, så uddyber vi gerne og hjælper dig med at forstå resultaterne.

 

Lyder Facebook Ads spændende?

Med en god relation og dertilhørende dialog sikrer AWORK at vi når dine ønskede resultater med Facebook Ads. Det er uanset om du ønsker flere bookinger, større kendskab til din virksomhed, flere tilmeldinger til nyhedsbreve, mere salg, eller noget helt andet. Alle virksomheder er forskellige og derfor er du mere end velkommen til at kontakte os igennem nedenforstående formular, så vi kan undersøge hvad vi kan gøre for dig og din virksomhed. Det er uforpligtende og gratis at tage en snak med os. Udfyld dine kontaktinformationer og vi kontakter dig hurtigst muligt.